Oddílová rada z 5.1.2013

 

 

Zúčastnili se :            Sumec, Hopsa, Vitamín        

Příští rada:                Upřesní Sumec po dohodě s Ramou a Royem         

 

1)Dohodli jsme se na tom, že se budeme snažit dodržovat tento harmonogram na schůzkách:

  

Zahájení

17:00

17:05

Sranda hra

17:05

17:15

Teorie

17:15

17:25

Velká hra

17:25

18:00

Teorie

18:00

18:10

Srandahra

18:10

18:20

 

2) Budeme důslední v tom, aby skauti chodili včas na schůzky!! Povíme to také rodičům.

 

3) Co každý má připravit na schůzku se bude posílat všem na E-mail, týden před zahájení té schůzky,aby když ten člověk onemocní, tak někdo jiný kdo bude za něj vést schůzku věděl co se tedy bude tu schůzku hrát nebo učit.V tom Emailu bude napsaný přesně popis hry (nebo teorie, či vložená prezentace, obrázky atd…)… kdo chce psát z hlavy může, kdo ne tak stačí vložit text z netu. (ale aby si tu hru přečetl, ne že to ani neuvidí a ta hra nebude ani realizovatelná)  Přesně datumově, to bude popsáno níže vždy za jménem. Jinak popis té hry (Mastermind) hned na první schůzku, bude na konci tohoto dokumentu.

 

4)

  Schůzka 10.1. (zahájení a úklid psát nebudu to ví každý)

-Hra Mastermind lehké číslice:1945,8674,3362. Těžké: 5412, 2648, 9840

-Medvěd kolem stolu

-Bludička

 

17.1.

-Hra – Hopsa – 10.1.

-Uzel – ambulantní

-Uzel – Lodní

-Hra – Hopsa - 10.1.

-Morseovka 5 písmen

 

24.1.

-Hra – Hopsa – 17.1.

-Opakování uzlů z předchozí schůzky – Amb., Lod. + 5 písmen Morse –Vitamín -

-Hra - Hopsa

-Vazba – aby začínali lodním uzlem a končili ambulantním – křížová vazba

-Hra – Hopsa – 17.1.

 

 

 

 

 

31.1.

-Hra – Sumec - 24.1.

-Státní znaky – Sumec (v Powerpointu) – 24.1.

-Hra – městečko Palermo

-Uzle – Škotový, Rybářský

 

Jestli jsem na něco zapomněl, tak mě klidně doplňte a e-mail odešlete všem.

 

                                                                                                                       Děkuji, Hopsa.

   

 

 

HRA MASTERMIND:

 

Na každém stanovišti vám řeknou, jak jste blízko hledanému číslu

Pravidla

Úvod:

Možná znáte stolní hru Mastermind, nebo taky Logik (v originále plastová hra s barevnými čudlíky pro dva, kdy jeden hráč vytvoří z čudlíků tajně kombinaci a soupeř se jí snaží během několika kol uhodnout, přičemž po každém pokusu je mu řečeno, kolik čudlíků má správně na správném místě a kolik správně na špatném místě)

 

Pravidla:

Toto je nicméně hra do lesa. Oraganizátoři vytvoří několik stanovišť (třeba 4) na jedné trase lesem. Trasa končí na startu, aby jí šlo probíhat několikrát. Na každém stanovišti je jeden z organizátorů s papírem a tužkou, a všichni mají dopředu domluvená třeba tři předem dohodnutá čtyřčíslí.

 

Úkolem hráčů (ať už jednotlivců nebo družin, kde si členové radí a hádají společně) je běhat po trase dokud nepřijdou na všechna tři čtyřčíslí. Každý má tužku a blok. Na každém stanovišti oznámí, jestli hádá první čtyřčíslí, nebo už ho uhodl a hádá další. A poté toto čtyřčíslí tipuje: např. 1234. Na stanovišti jim je potom řečeno, že mají např. jedno číslo dobře na správném místě a dvě dobře, ale na špatném místě. Cílem je jako první odhalit všechna hádaná čtyřčíslí, nebo jich v limitu odhalit co nejvíc.

 

Komentář:

Závisí na hráčích, kolik budou mít pokusů, podle toho kolik stihnou oběhnout stanovišť (ale běháním se člověk snadno splete). Většinou se nehraje jen na jedno číslo, aby se omezila náhoda, aby se ukázalo, kdo je schopný to vymyslet. Hra je náročná na organizátory na stanovištích, protože ti nesmějí odpovědět špatně. Hrát je možné po jednotlivcích i po družstvech, ale je nutné trasu uzpůsobit délkou nebo počtem stanovišť aby se příliš nepotkávali na trase (případně musí hráči opodál počkat, než se stanoviště uvolní, protože nesmí být tak blízko, aby slyšeli jáká čísla tipují ostatní) .

 

Pokud se číslice čtyřčíslí opakují - Hádané je 1111 a hráč tipuje např. 2314, pak má jen jedno číslo na správném místě a nic víc se nedozví. Není to o nic těžší, protože rychle přijde na to, že čtyřčíslí bez jedničky nemají správně nic.

 

Příklad:

Běžím do prvního stanoviště, teprve začínám, takže furt hraju o první číslo. Na stanovišti tipnu číslo 2345, ale všichni kontroloři na stanovištích ví, že první číslo je dané 4865, takže mi první stanoviště řekne: \\\"máš jedno úplně správně a jedno na špatném místě \\\". To, že úplně správně jsem měl pětku, a čtyřku jsem měl akorát jinde se v tu chvíly nedozvím. Běžím na druhé a tipuju 6789, kontrola mi odpoví: \\\"máš dvě čísla na špatném místě\\\". Během pár pokusu (do deseti) budu vědět. Od chvíle kdy mi kontrola řekla, že mám všechny čtyři na správném místě jdu hádat další čtyřčíslí.

 

 

Děkuji, Hopsa.

   

          Zpět k přehledu